Stäng
Alla nyheter

Avisera bakom förpackningarna när La Chemise förnyar sig

Klädföretaget La Chemise ville utveckla sin design, och tog hjälp av WDW Creative för att ta fram en logotyp med lekfulla färgaccenter. Valet av förpackningsleverantör föll på Avisera.

På Cap & Design berättar byrån WDW Creative den 23 oktober 2017 om samarbetet med klädmärket La Chemise för att förnya märkets grafiska uttryck.

La Chemise fokus ligger på att blanda hög kvalitet och klassisk design med färgglada, lekfulla detaljer inspirerade av internationella influenser. Syftet med den nya grafiska identiteten var att ge varumärket ett visuellt uttryck som är representativt för deras värdeord och arv men som också adderar ytterligare värden för att attrahera en ny yngre målgrupp, enligt WDW Creative.

De färgglada accenterna från La Chemise produkter följer med in i den grafiska profilen, tillsammans med en blandning av lekfullhet och klassisk design.

– Vi utgick från La Chemise bakgrund där de blandar hög kvalitet och klassisk design med färgglada mer lekfulla detaljer. Vi har velat återskapa det i profilen, där vi har en klassisk gråblå grund och kompletteras med mer lekfulla accentfärger(…).

Förpackningarna

WDW Creative vände sig till Avisera för att förnya märkets butiksemballage. Den nya, sobra gråblå profilen låg till grund för färgen på utsidan av förpackningar och papperspåsar, för att sedan kompletteras med lekfulla insidestryck i starka färger.

Både den logotyp och det nya monogram som byrån har tagit fram pryder silkespapper och etiketter i en kontrasterande kopparfolie.

Källa för bild & text: Cap & Design

Håll dig uppdaterad om det senaste från Avisera!

Tack, du kommer få vårt nästa utskick!