Jag har glömt mitt lösenord
Tryck på ikonen för “Mitt konto”. Klicka sedan på “Glömt lösenord?” och ange den e-postadress du uppgav vid registrering. En länk för lösenordsåterställning skickas då till ditt mailkonto. Observera att vår hemsida inte stödjer Internet Explorer, därför rekommenderar vi att du bör använda Google Chrome eller Safari som webbläsare. Ha även i åtanke att det kan ta någon minut innan länken kommit fram och glöm inte att kolla skräpposten!
Jag har inte fått någon mailbekräftelse på att mitt konto är skapat.
Hör av dig till customercare@avisera.se, så hjälper vi dig!
Hur loggar jag in på Mitt konto?
Tryck på ikonen för “Mitt konto” uppe i högra hörnet eller klicka här. Du loggar enkelt in genom att ange den e-postadress du uppgav vid registrering samt ditt lösenord.
Hur ändrar jag min mailadress?
Det går inte att ändra mailadressen i inloggat läge. Hör av dig till customercare@avisera.se, så hjälper vi dig!
Hur ändrar jag lösenord?
Du ändrar ditt lösenord genom att logga in på “Mitt konto”. Under fliken “Byt lösenord” i vänster fält kan du ange ett nytt lösenord.
Vad kostar frakt när jag har lagerhållning med Mitt konto+?
Kostnad för frakt från Aviseras lager tillkommer för varje utleverans och specificeras innan beställning.
Kan jag beställa samma order igen?
Ja, maila ditt ordernummer till customercare@avisera.se så hjälper vi dig!
Var hittar jag mina tidigare beställningar?
För att se dina tidigare beställningar loggar du in på “Mitt konto”. Du hittar dina tidigare lagda beställningar under “Mina beställningar” i vänster kolumn.
Vad har ni för betalningsvillkor?
Våra standardvillkor är faktura 15 dagar efter leverans, men vid varje ordertillfälle görs en kreditbedömning där betalningsvillkoret kan komma att ändras.
Vad är över-/underproduktion?
Vid tryckproduktioner kan en över- eller underproduktion på +/- 3-10% av den beställda kvantiteten uppstå. En över- eller underproduktion uppstår då man på tryckeriet förser maskinen med det material som produktionen kräver. Man matar ofta in mer material än som egentligen krävs, eftersom en kvalitetskontroll sker efter produktion och man då sorterar bort det produktionsspill som eventuellt inte håller kvalitetsstandard. Detta resulterar i att den beställda kvantiteten kan differera +/- 3-10% och priset samt kvantitet på din beställning korrigeras vid leverans och fakturering.
Tillkommer moms på priserna?
Ja, för alla momspliktiga bolag faktureras moms.
Vilka kostnader tillkommer?
De kostnader som tillkommer utöver moms är ställkostnad, frakt och en eventuell stansdelkostnad beroende på ditt val av produkt. Kostnad för överproduktion kan även tillkomma.
Hur lång leveranstid har ni?
Du hittar leveranstiden inne på våra produktsidor. Våra leveranstider brukar ligga runt 3-8 veckor efter godkännande av ditt digitala korrektur. Meddela gärna din eventuella deadline innan du lägger din beställning.
Kan jag ändra min leveransadress efter beställning?
Absolut! Kontakta oss via mail customercare@avisera.se, på chatten eller via telefon 08-506 250 00.
Får man se en skiss innan man beställer?
Ja, hos Avisera får du alltid ett korrektur (en digital skiss) där du får se ditt tryck illustrerat på just den produkt du önskar.
Får man se provtryck innan leverans?
En digital skiss av din produkt och design ingår i varje beställning. Men vill du beställa en produkt utanför vårt standardsortiment kan vi ta fram provtryck och i vissa fall även en fysisk prototyp i form av ett PPS (Pre Production Sample) till dig.
Min logotyp är inte rätt filformat – vad gör jag?
Vår designavdelning kan hjälpa dig att göra din logotyp redo för tryck. Läs mer om våra olika designpaket och prissättning här.
Hur skickar jag in ett klagomål?
Vi tar tacksamt emot alla förbättringsförslag! Maila oss på customercare@avisera.se, beskriv ditt ärende, ange eventuellt ordernummer och telefonnummer.
Vad händer efter att jag har skickat in ett klagomål?
Alla kundsynpunkter och förbättringsförslag hanteras av vår Customer care-avdelning inom 1-2 arbetsdagar. Därefter återkopplar vi till dig för att se hur vi kan lösa problemet på bästa sätt.
Avvikelser på produkter
Inom tryckproduktioner finns det mycket som kan hända, då man dels använder sig av levande material (som t.ex. papper) vars utseende och färg kan variera. Många av våra produkter tillverkas även för hand och små skillnader från produkt till produkt kan uppstå. Med det sagt finns det många avvikelser som vi uppmärksammar dig på innan du lägger en beställning. Du hittar dem under Avvikelser på produkt under våra Allmänna villkor.
Kan man träffa er?
Gärna! Vi har flera olika showroom på våra kontor i Stockholm och Göteborg som är sprängfyllda med produkter, materialprover och härlig förpackningsinspiration från golv till tak. Här träffar vi dagligen våra kunder och hjälper till att optimera inköp, utveckla idéer och gör allt för att hitta den bästa lösningen på just din utmaning. Kontakta oss för möte eller boka möte med oss här.
Kan man bli återförsäljare?
Nej, tyvärr. Men du är såklart välkommen att handla som vanligt från oss.
Har ni andra produkter i sortimentet än de som finns på hemsidan?
Ja, hos oss är möjligheterna näst intill oändliga. Vi hjälper dig att sourca, tillverka och trycka i princip vad som helst.
Vad är det för skillnad mellan olika material?
Läs gärna vår Materialguide, som kan hjälpa dig att reda ut olika begrepp och materialtyper. Vill du ha hjälp att veta vad du ska välja, tag gärna hjälp av oss.