Människor shoppar identiteter, inte produkter. Vi väljer att handla från ett varumärke framför ett annat för att vi kan relatera till dem eller för att de förstärker bilden av den person vi strävar efter att vara.
Vi styrs av undermedvetna uppfattningar om vilka vi är
Om ett köp från ett visst varumärke flyttar mig ett steg närmare att bli den typ av person vi vill vara, kommer troligen just ditt varumärke att få försäljningen. Omvänt kommer vi att avfärda din produkt av en eller flera till synes logiska skäl om den strider mot eller inte lirar med vår självbild.
Eftersom vi väljer att handla från de varumärken vi kan relatera till, är ett välgenomtänkt designkoncept nyckeln till att skapa köpbeslut.
En snygg produktdesign eller papperspåse är inget man slänger på direkten. Den lever vidare, blir använd och använd åter. Påsen till de nya skorna får bära lunchlådan till jobbet. Sedan blir den lika snabbt en gymbag, eller en paniklösning när det inte finns tid för presentinslagning.
Oavsett vad påsen ska förpacka, finns det alltid skäl till att tänka på hur produkten eller kassen kommer att synas efter att den lämnar butiken, eventet eller mötet. Rätt design ger inte bara påsen ett längre liv, ditt varumärke får ökad synlighet och blir ett märke man vill identifiera sig med.
