Hudoteket är en webshop och skönhetssalong belägen i Jönköping, som sedan starten har hjälpt människor att ta hand om sin hud. I år fyller Hudoteket 50 år och för tredje året i rad lanserar de sin populära julkalender – detta år med en extra festlig design och innehåll. Vi har intervjuat Hudotekets VD, Andrea Olofsson, som berättar mer.
Intervju med Andrea Olofsson om kalenderprojektet
Hej Andrea! Vem är du och vilken roll har du på Hudoteket?
Mitt namn är Andrea Olofsson, och är jag är VD på Hudoteket Salonger & Webshop, www.hudoteket.se.
Varför har ni en julkalender?
Vi tycker själva att vi har den perfekta produktmixen i vårt sortiment för att sätta ihop den ultimata kalendern att skämma bort våra kunder med. Det är tredje året vi gör vår julkalender nu, och efter första årets fina mottagande och recensioner kände vi ju absolut att vi ville göra fler.
Hur har du varit involverad i projektet att ta fram kalendern?
Jag kommer med glada tillrop, idéer och har utslagsröst, men internt är det vår projektledare Sandra och grafiska formgivare Hanna som gjort mest jobb gällande framtagandet av kalendern. Och det är ju ett jobb som heter duga!
Vad är bakgrunden till designen på kalendern?
Hudotekets Salong, eller ”cremepalats” som vi kallar det, är illustrerad på kalendern, och det var även där allting började för Hudoteket. Därför tycker vi det är en rolig grej att lyfta fram och visa upp. I år har vi lagt till extra mycket fest i designen, Hudoteket fyller ju 50 år i år!
Hur har det varit att jobba med Avisera på projektet?
Avisera har en lång erfarenhet av att tillverka kalendrar, så det är en trygg och stabil partner i stort projekt som detta.
Uppstod några utmaningar under projektets gång?
Den största utmaningen är nog den långa leveranstiden, alltså delar som Avisera inte kunnat påverka. Så att vara ute i god tid är A och O i kalenderproduktion.
Hur gynnar adventskalendern er verksamhet?
Kalendern har många fördelar för oss. Det är en guldkant och en riktigt bra deal för våra kunder, det är ett bra sätt för våra varumärken att visa upp sig för nya personer och så tycker vi att det är ett riktigt roligt projekt att få göra internt!
Har ni förändrat årets julkalender något jämfört med tidigare och har det medfört några förbättringar?
Vi försöker såklart vässa vårt game för varje år, både när det kommer till design och innehåll. En ny färg, en festligare illustration tack vare vår 50-års fest och det bästa innehållet hittills (om vi får säga det själva) är de största skillnaderna mot förra året.
Hur har era kunder reagerat?
De älskar den, och vi är övertygade om att de kommer älska den ännu mer när de börjar öppna luckorna i december…😉
Hudotektes kalender 2022 – slutsåld
Hudotekets julkalender finns att köpa på www.hudoteket.se tillsammans med Hudotekets övriga skönhetssortiment. Årets upplaga av adventskalendern är helt slutsåld, men i deras julshop finner kunderna andra härliga julklappstips!
Kontakta oss
Förpackningsexperten tipsar: Vill du trycka en egen julkalender – tänk på detta!
Viktigast att tänka på när man vill göra en skräddarsydd julkalender till sitt varumärke – är att det tar tid. När man tar fram en julkalender behöver man börja tid, gärna redan i Q4 men senast Q1. Leveranstiden för din julkalender kan ta allt från 16 till 22 veckor och projektet förlängs bland annat beroende på hur komplex din konstruktion är, hur förpackningen ska tryckas och ifall du har en färdig design eller inte.
Med rådande pappersbrist, leveranssvårigheter och containerbrist som råder i världen bör man ha extra lång framförhållning och ta höjd för risken för ökad leveranstid.
Läs mer i vår julkalenderguide!