Stäng
Alla nyheter

Så kan en julkalender öka din försäljning!

Adventskalendrar är ett allt mer vanligt förekommande fenomen i alla branscher och vi ser dem innehållandes allt från hudvård, leksaker, godis till drycker och snus. Men det är inte bara dess inbjudande paketering, spännande färgval och design som gör dem så populära bland varumärken. Julkalendrar har visat sig öka försäljningen med hela 15-20% hos brittiska företag.

”Varje varumärke vet att prover förvandlas till försäljning”

Kalendrar ger företag möjligheten att placera upp till 24 produktprover i händerna på konsumenten och det är en stor försäljningsmöjlighet för varumärkesägare att delta i en julkalender.

”Varje varumärke vet att prover förvandlas till försäljning”, säger Sonia Summers, grundare av Beauty Barrage, ett kaliforniskt skönhetskonsultföretag i en intervju med Vogue Business. Summers kunder har sett så mycket som 15 till 20 procent försäljningsuppgång efter att ha deltagit i en adventskalender.

‘‘Le Labo ökade 90% i försäljning

2018 såg Le Labos Thé Noir-doft en försäljningsökning på 90 procent hos gallerian Liberty i centrala London, vilket inköparen Emily Soulsby menar är en effekt av parfymens medverkan i deras julkalendern år 2017. 

VOGUE BUSINESS, 2018

5 anledningar till att skapa en julkalender 2021

  • En kreativ reklambärare som är ett tacksamt material att marknadsföra under högtider.
  • Stor räckvidd i sociala medier; Både återförsäljare och konsumenter använder Instagram, TikTok och Youtube för unboxing och taggar ofta varumärket.
  • Skapar engagemang hos din kund – varje dag!

  • Effektivt sätt att lansera produktnyheter

  • Ökar din försäljning

Julkalendrar till Lyko & Haupt Lakrits 2020, producerade av Avisera

Vi hjälper dig att göra din adventskalender till en succé!

Vi är ett svenskt förpackningsföretag som sedan 1992 levererat högkvalitativa påsar, förpackningar och trycksaker till stora svenska varumärken. Vi skräddarsyr varje förslag utifrån dina önskemål och ger dig konsultation, inspiration och guidar dig genom hela processen.

Vi har bred erfarenhet av att skapa julkalendrar med tryck. Hos oss blir din vision till verklighet.

Läs mer om hur det går till och vad du och ditt team behöver tänka på innan ni skapar en julkalender!

Källa: Klicka på bilderna för att se källa och ägare av bilden.

För mer inspiration, besök Aviseras Pinterest!

Hudotekets skönhetskalender slutsåld – en av årets bästa enligt ELLE

I år firade Hudoteket 20 år för deras webbshop med en magisk hudvårdskalender, fylld till bredden med 24 av med deras storsäljande produkter.

Julkalendern har två dörrar och en vacker husfasad som är designad av Hudoteket på både in-och utsida. På insidan finns hyllplan där 24 numrerade förpackningar finns placerade.

Miljötanken med det lilla ”palatset” är att man ska kunna återanvända det som förvaring. Förpackningen är även tillverkad av papper från hållbart skogsbruk och är 100% klimatneutral med ÅterBära. Julkalendern är producerad av Avisera.

Vår erfarenhet

Några av de många produktioner vi gjort tidigare år.

Följ oss på sociala medier

Källor: